چجوری سایت فروشگاهی بسازیم؟ + فیلم آموزشی

چجوری سایت فروشگاهی بسازیم؟ + فیلم آموزشی

آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی

شاید شما هم مثل خیلی از افراد دیگه، وقتی به یک سایت یا فروشگاه آنلاین در اینترنت برخورد می‌کنید، خیلی سریع ایده ساخت فروشگاه اینترنتی به ذهنتون بیاد و به فکر ساختش باشید. شکی نیست که علت اصلی به وجود اومدن اکثر سایت‌های فروشگاهی همین مسئله بوده باشه. بنابراین شروع به جستجو در اینترنت برای آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان می‌کنید و با حجم بسیار زیادی از مقالات و روش‌های گوناگونی که برای ساخت سایت فروشگاهی وجود داره، مواجه می‌شوید. این مسئله باعث سردرگمی شما شده و مات و مبهوت در بین انتخاب گزینه‌های بسیار زیادی که برای انتخاب سیستم فروشگاه ساز اینترنتی وجود داره خواهید موند. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌ فا قصد دارم به معرفی روش‌های مختلفی که برای ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای و معرفی انواع فروشگاه ساز آنلاین وجود داره بپردازم و در قالب یک آموزش خلاصه‌وار و به صورت صفر تا صدی، روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان رو به شما آموزش بدم. در این آموزش سعی کردم کلیه مراحلی که برای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس یا هر سیستم دیگه رو توضیح بدم. پس اگر هنوز نمیدونید که یک فروشگاهی اینترنتی رو چطور راه‌اندازی کنید یا اینکه بین انتخاب سیستم‌های فروشگاه ساز گیر افتادید، تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اول از همه بگم بهترین آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی رو می تونید از آکادمی امیرحسین صداقت ببینید! حرفه ای و سریع متخصص می شین.

در این راهنمای آموزشی با اوصول اولیه و کلی راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا خواهید شد از جمله:

انتخاب محل مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی
انتخاب نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی
طراحی و ساخت نمای داخلی فروشگاه
نقش فروشگاه سازها در ساخت فروشگاه اینترنتی
فروشگاه ساز اشتراکی یا استفاده از CMS آماده؟
آموزش صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی
درست مثل ساختن یک فروشگاه فیزیکی(کسب و کار سنتی)، ساخت وب سایت فروشگاهی هم مراحل خاص خودش رو داره که باید به ترتیب اونارو اجرا کنید. در طی مراحل ساخت فروشگاه آنلاین باید به این موضوع اهمیت بدین، چرا که در نتیجه نهایی کار شما تأثیر بسیار زیادی میزاره. به همین دلیل برای درک بهتر موضوع و تفهیم ساده‌تر ساخت سایت فروشگاهی، سعی می‌کنم به صورت همزمان که آموزشش رو توضیح میدم به ایجاد ارتباط با یک فروشگاه سنتی هم بپردازم.

گام اول: انتخاب محل مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی
وقتی قصد ساخت یک فروشگاه فیزیکی در نقطه‌ای از شهر داریم، قبل از هر کاری به دنبال محلی می‌گردیم که بیشترین تردد رو داشته باشه و نسبت به محصولی که میفروشیم، افراد مختلف به راحتی و در نزدیک‌ترین مکان در دسترس ما باشند. بنابراین سعی داریم که مکانی که انتخاب می‌کنیم ویژگی‌های زیر را دارا باشد.

جمعیت‌شناسی و آشنایی با فرهنگ خرید افراد محل
مسیر پیاده‌روی
دسترسی پذیری و دارای محل پارک مناسب
وجود شرایط رقابتی با سایر فروشگاه‌ها
مجاورت با فروشگاه‌های مرتبط و وابسته
و…
در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هم باید همین روند را دنبال کنیم و بر اساس شرایط موجود بهترین انتخاب رو داشته باشیم. گام اول انتخاب ‌هاست و فضای میزبانی (Host) مناسب هست.

معمولا شرکت‌هایی که در حوزه ارائه ‌هاست فعالیت دارند، به مشتریان توصیه می کنند که در ابتدای کار از فضای کمتری استفاده کنند تا هزینه کمتری براشون داشته باشه. اما به مرور زمان و با افزایش تعداد مراجعه کنندگان به فروشگاه اینترنتی و حجم اطلاعات، محصولات و داده‌های سایت، به فضای میزبانی بیشتری نیاز پیدا می‌کنیم که مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری برای ارتقا هاست خواهیم بود. در آکادمی سرویس های هاست اشتراکی ایران برای شروع کار و راه اندازی یک کسب و کار نوپا پیشنهاد شده است:

هاست اشتراکی ایران

انتخاب هاست مناسب از این جهت اهمیت داره که سرعت لود سایت، پشتیبانی از حجم اطلاعات بارگذاری شده، امنیت وب سایت، پاسخگویی و پشتیبانی، قابلیت ساپورت کردن از بازدید بالای سایت و سایر موارد مرتبط با فروشگاه آنلاین در این زمینه تامین بکنه.

گام دوم: انتخاب نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی
در هر حوزه‌ای که قصد ساخت فروشگاه اینترنتی دارید، باید یک نام متناسب و جذاب انتخاب کنید که با زمینه فعالیت شما ارتباط داشته باشه و مشتری به راحتی بتونه باهاش ارتباط برقرار بکنه. در حقیقت اسم فروشگاه به عنوان کارت ویزیت کسب و کار ما محسوب میشه که نقش مهمی در معرفی و جذب مشتریان به فروشگاه خواهد داشت. نام کسب و کار شما نشان از برند و اعتماد مشتری به شما خواهد داشت.

این مرحله به عنوان انتخاب دامنه (Domain) با استفاده از یک شرکت ثبت کننده دامنه شناخته میشه، که نام فروشگاه شما را تحت عناوین مختلف ثبت کرده و از این لحظه به بعد فروشگاه اینترنتی با این عنوان شناخته خواهد شد.

دامنه فروشگاه اینترنتی باید به شکلی انتخاب بشه که پیدا کردنش در بین میلیون‌ها وب سایت راحت باشه و نمونه‌های مشابه کمتری با همین نام‌ها و کلمات تشکیل دهنده اون وجود داشته باشه. ثبت دامنه، هزینه‌ی کمی داره اما استراتژی مناسب و توجه به فاکتورهای خرید دامنه میتونه تأثیر بزرگی بر آینده کسب و کار اینترنتی شما داشته باشه.

خرید دامنه

انتخاب دامنه و استراتژی‌های مربوط به کسب و کار اینترنتی مبحث بسیار پیچیده‌ای هست که پرداختن بهش نیازمند یک مبحث جداست که پیش از این در مقاله راهنمای انتخاب دامنه مناسب به این موضوع پرداخته شده و میتونید ازش استفاده کنید.

گام سوم: طراحی و ساخت نمای داخلی فروشگاه
حالا که هاست و دامنه رو انتخاب کردیم، باید به سراغ ساخت سایت رفته و با طی مراحل ساخت سایت فروشگاهی، سایتمون رو راه‌اندازی کنیم. اما از اونجایی که انتخاب سیستم سایت ساز مناسب برای فروشگاه یک طرف دیگه قضیه رو در بر میگیره، ابتدا باید بهترین سیستم فروشگاه ساز مناسب خودمونو انتخاب کنیم. در مورد فروشگاه اینترنتی و سایت‌های فروشگاهی، این مرحله به عنوان انتخاب یک cms یا سیستم مدیریت محتوا شناخته میشه. ولی در عین حال، احتمالا برای افراد تازه کار چندان ساده نیست. به طور مثال کسانی که دوست دارند یک فروشگاه فیزیکی شیک و مشتری پسند داشته باشند، معمولا از طراحان دکوراسیون برای فضای داخلی فروشگاه استفاده می‌کنند.

اما در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی این مرحله به صورت انتخاب سیستم فروشگاه ساز معرفی میشه که تقریبا بخش اصلی هزینه راه اندازی سایت متوجه این مسئله خواهد بود. در زمان انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا فروشگاه ساز آنلاین باید توجه کنید که امکانات اصلی مثل موارد زیر رو در سیستم وجود داشته باشه.

امکان مقایسه محصول
نقد و بررسی محصولات
سیستم نظردهی کاربران
امکان ارسال مطلب و مقاله
درج و افزودن محصول به فروشگاه
دسته بندی و انتخاب برند محصولات
و…
از لحاظ گرافیکی، در ظاهر فروشگاه هم باید مثل ویترین و دکوراسیون فروشگاه فیزیکی که منجر به جذب مشتری و افزایش فروش میشه، از قالب مناسب و طراحی شیک استفاده کنید. برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا برای ایجاد فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

ووکامرس
جوملا
مجنتو
اپن کارت
پرستاشاپ
پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم های مدیریت محتوا و اطلاع از مزایا و معایب هر کدام راهنمای زیر ار مطالعه کنید:

بهترین سیستم مدیریت محتوا کدام است؟

قطعا وردپرس!

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی